دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

هاله لاجوردی، استاد پیشین دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درگذشت.

هاله لاجوردی

به گزارش همشهری‌آنلاین، کاوه لاجوردی، برادر هاله لاجرودی این خبر را در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد. وی در ادامه تاکید کرده است که که « شرایط مانع از هر مراسمی است. متأسف‌ام که توانِ پاسخ ندارم. بقای عمرِ شما باد...»

کوتاه درباره هاله لاجوردی

هاله لاجوردی متولدِ ۱۳۴۳ بود. وی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران گرفت. عنوان رساله وی در دوره کارشناسی ارشد «قدرت در خانواده» و دوره دکتری «بازنمایی زندگی روزمره در سینما» بود و از او کتابی با نام «زندگی روزمره در ایران مدرن» توسط نشر ثالث منتشر شده است. 

از هاله لاجوردی مقالات متعددی همچون «فکت، دهشت و سکوت: تاملی بر چهارشنبه سوری»، «نظریه‏‌های زندگی روزمره»، «فضیلت جهان شمول: در باب دین در عصر جهانی»، «هرمنوتیک، بازسازی یا گفتگو»، «سیطره عمومی»، «زندگی قهرمانی و زندگی روزمره»‌‎، «درباره تضاد فرهنگ مدرن»‏، «لوکاچ و نظریه رمان»، «جامعه مدنی و نظریه سیاسی در آثار لومان»، «گزیده‌هایی از اخلاق صغیر »‌‎، «عقلانیت علمی و اتنومتدولوژی»، «شعر و تفکر انتزاعی»، «صنعتی شدن و سرمایه‌داری در آثار ماکس وبر»‌‎، «لوکاچ و جامعه‌شناسی ادبیات»، ‌‏«محدودیت‌های معرفت»‌‏، «عیسی مسیح و اسطوره‌شناسی» و «نقد ادبی قرن بیستم » منتشر شده است.

کد خبر 582564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha